آيت الله ناصري در دیدار با مسئولین انتخابات استان يزد:هر راي بيشتر، يك آري به نظام مقدس جمهوري اسلامي است-مجلس نهم:229

 آيت الله" محمد رضا ناصري" روز پنج شنبه در اين ديدار اظهار اميدواري كرد: تلاش مسئولان و دست اندر كاران امر انتخابات موجب جذب حداكثري مردم و حضور پرشكوه آنان در پاي صندوق هاي راي خواهد شد.

امام جمعه يزد با اشاره به اين مطلب كه آحاد مردم بايد به انتخابات با ديد يك احساس وظيفه و تكليف نگاه كنند، افزود: حضور حداكثري مردم در انتخابات ياس و نا اميدي دشمنان نظام و انقلاب را بدنبال خواهد داشت.

نماينده ولي فقيه در استان در بخش دوم سخنان خود، با اشاره به نقش موثر حضرت امام خميني (ره) درپيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، بيرون آوردن مردم از بي تفاوتي و بي انگيزگي در مسائل اعتقادي و سياسي كشور را از عوامل اصلي پيروزي انقلاب دانست.

وي نظارت مطلوب بر انتخابات را مورد تاكيد قرار داد و خاطر نشان ساخت: راي شركت كنندگان در انتخابات امانتي است كه دست اندركاران اين رويداد عظيم ملي بايد حافظ و نگهبان آن باشند.

امام جمعه يزد مهمترين حاصل انقلاب اسلامي ايران را ولايت فقيه دانست و تصريح كرد: حكومت بر اساس ولايت فقيه بهترين و قويترين سبك حكومت دموكراسي و مردم سالاري ديني در جهان محسوب مي شود.

وي دوري از سليقه شخصي و روشن گري قبل از برگزاري انتخابات را دو عامل موثر در خصوص برگزاري انتخاباتي پاك و بدور از هر گونه خطا و لغزش بيان كرد.

اين مقام مسئول اعتقاد قلبي و التزام عملي به ولايت فقيه را از جمله خصوصيات مد نظر در خصوص انتخاب يك نماينده اصلح برشمرد.

در اين ديدار رييس هيئت نظارت بر انتخابات استان نيز از حضور 3 تا 4 نماينده از طرف اين هيئت نظارتي در پاي هر صندوق خبر داد و افزود: معيار و محور شوراي نگهبان در خصوص انتخابات قانون است.

حجت الاسلام والمسلمين " سيد ناصر محمدي " التزام عملي به اسلام و تبعيت از ولايت فقيه را دو ركن اصلي در يك كانديداي مطلوب عنوان كرد.

وي با اشاره به تاييد ثبت نام كنندگان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي توسط شوراي نگهبان گفت: شوراي نگهبان با در نظر گرفتن حق نظام و انسان هاي اصلح نسبت به تاييد يا عدم تاييد آن ها اقدام مي كند.

معاون سياسي و امنيتي استاندار نيز جلب اعتماد مردم و عمل به قانون و همچنين پيروي از سخنان مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) را از جمله راهكارهاي حضور حداكثري آحاد مردم در پاي صندوق هاي راي بيان كرد.

" غلامحسين دشتي " انتخابات را يك جريان فرهنگي و سياسي در سطح كشور دانست و ادامه داد: مولفه هاي فرهنگ انتخابات را ميتوان ارائه صادقانه توانمندي ها و ارادت قلبي مردم و پيوند عميق آنان با نظام، انقلاب و ولايت دانست.

برگزاري همايش و دوره هاي آموزشي، تشكيل  65 جلسه در خصوص انتخابات، نشست با استاندار و فرمانداران و همچنين با ادارات مختلف استان و آموزش اعضاي شعب را از جمله اقدامات صورت گرفته و در حال اقدام ستاد انتخابات استان در خصوص برگزار ي هر چه با شكوه تر انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي برشمرد.   

رئيس ستاد انتخابات استان تصريح كرد: حدود 20 هزار نفر در استان به طور مستقيم در امر برگزاري انتخابات آينده فعاليت خواهند كرد.

وي در پايان از برگزاري 4 مانور در راستاي آزمايش سيستم جامع انتخابات در استان خبر داد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا